söndag 21 september 2008

"Pallat" Äpplen

Helgen har gått så fort, men vilken underbar solig helg det har varit :-D Lördags var det hela +18 grader på dagen och solen värmde riktigt härligt.
På lördag var det dax för "Den Stora KalasDagen"......vi gratulerade en stolt 10-åring med fotboll och pengar samt en 5-årig prinsessa med cykel och pedagogisk bok.Det var jätte trevlig ! Tack !
Idag var jag på BodyPump,....en timmes träning med både viktplattor och stång,...hej va´svetten lackade när vi gav en omgång till rumpan, låren, biceps, triceps, magen, ryggen,......ja hela kroppen. Och vad skönt det känns efteråt.........man vet att man lever :-)
På kvällen, efter mörkrets inbrott var jag och pallade äpplen......på allmän mark. Jag hängde nästan på grenarna och i ficklampan sken skymtade äpplen låååång uppe i trädet. En stol, långa armar och lite envishet.........det blev en hel del äpplen. Imorgon ska jag koka äppelmos.

3 kommentarer:

Sara med H sa...

Tack för de underbara muffisarna,(muffisens?) de räddade min kväll, ha ha!

Susanne sa...

Hej!
Det var fina äpplen du "pallade".
Du hann med så mycket medans jag satt fast på jobbet-jouren.
värsta jouren på länge.
//susanne

Kicki sa...

Det låter så mysigt att palla,hm,plockat äpplen. Det luktar sååååå gottt.