söndag 7 september 2008

Making Baking

Jag har pysslat om hemmet idag. Golven har fått en ny glans ; dammfritt och halt. Bokhyllan fick besök av dammvippan, i badrummet kan man spegla sig i det glansiga kaklet och i hallen står skorna på rad.....ja visst jag har städat :-) Jag satt ner och tog en stor het kopp kaffe efter "cleanings-rundan". " Va gott det skulle vara med en muffins till" tänkte jag..............och vips kom Leila fram. Ägg, mjöl, socker......och andra ingredienser fanns tillgängliga och jag satte igång.
Chocolate Cupcakes med chocolate frosting och strössel
Och många blev det......mums
Classic Cupcakes dekoderad med rosa frosting med mini smarties och polkagris-bitar.
Så nu blir det en kopp kaffe med muffin.

5 kommentarer:

Kicki sa...

Gud vad duktig du har varit med höststädningen och att Leila bakade hos dig var ju käckt. Smakade det bra?

Vad fin den dyra hyllan blev : )

fröken Sätterlund ✯ sa...

Skulle också behöva städa hemma :( Jag har iaf höstpiffat... Vad goda muffinsen såg ut, synd att du bor så långt ifrån! Annars hade du haft besök nu :)
Kram

Grindsjön's Aztor sa...

Ett börja-friskna-till tecken.....jag sitter och läser din blogg! Hoppas allt är bra. Vi ses nästa vecka//Anna

Sara med H sa...

Ååh, vad sugen jag blev på chokladmuffins nu. Och klockan är halv tio på förmiddagen, kanske lite för tidigt för godsaker, eller?

fröken Sätterlund ✯ sa...

svar: Den heter Fabriksbutiken och ligger i Insjön. Finns på fler platser också. Det lilla trädet kostade 29:- och det lite större 45:- Det fanns svarta också...