torsdag 5 juni 2008

Utmana dig själv

Jag gillar inte kedjebrev men en utmaning......det kan jag inte låta bli
Här kommer utmaningen från Tess
Regler: Svara på frågorna om dig själv. I slutet av inlägget ger du den vidare till 5 andra bloggare. Och sedan skriver du en kommentar hos deras bloggar att de har en utmaning att hämta.
1. Vad gjorde du för tio år sedan ? Bodde i Hässelby med två mellanstadiebarn och make, jobbade på Karolinska (och gör det fortfarande)
2. Vilka fem saker finns på att göra listan idag. Det är rätt sent så vi säger imorgon; jobba (inget kul men det få bli så har ändå inget att fira :-) är ju "bara en båtflyktning"), stryka, plocka ordning,....hinner inte så myckt eftersom det jag jobbar ett låååångt pass.
3. Godis jag gillar. Lakrits är min stora passion. Chocklad är ju ljuvligt gott. Försöker undvika att äta godis.........det går bra,..........det går mindre bra,....det går inte alls !! Jovars jag har karaktär om det behövs och kan faktiskt låta bli..................ibland
4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär. Köpa ett hus i stan fast ändå på landet där jag kan odla mina egologiska grönsaker. Köpa var sin lya till mina barn och bil. Köpa båt. Investera klokt. Resa långt, nära, ofta......uppleva nya kulturer och se nya länder. Tillbringa en månad med munkarna i ett tempel. Listan kan bli lång,...undrar om man hinner jobba ?
5. Städer som jag bott i. Helsingfors och Stockholm Jag utmanar:UllaCarin, Sarah, Kicki, Anna och Jennika

Inga kommentarer: