onsdag 25 juni 2008

Tupperware will never die

Tupperware party fungerar även idag. Konsulenten kommer hem och demonstrerar en massa
produkter. Kvinnofolket (tyvärr ! fortfarande än idag är könsindelad publikum på dessa partyn) känner och klämmer produkterna efter att konsulenten har berättat alla fördelar med just denna underbara produkt. Katalogerna bläddras framåt och bakåt, extra erbjudanden studeras och är värdinnan medlem i VIP-klubben finns ännu ett gäng produkter med förmånliga priser. Frågorna haglar " Kan man ha den i micron?" "Kan man stoppa den i frysen?" " och konsulenten svarar proffisionellt på allas frågor. Alla pratar i munnen på varandra " Jag skulle vilja ,....." "Ha du den ? Är den bra ?" Alla vill ha allt och mycket vill ha mera ! Lite i taget är mottot ! Nästa gång blir det hos någon annan.
Värdinnan bjuder på kaffe och kaka. Och som tack får värdinnan välja en tackgåva. En liten lek kan vara på sin plats eller bara en vanlig lotteri,...och ännu en person blir lycklig ägare till en liten gåva. Beställningssedlarna samlas in och leveransdatum bestäms. Pengarna lämnas till värdinnan dagarna innan leveransen och varorna kan hämtas hos henne ett par dagar senare.
Efter några timmars surrandet och bubblandet är dax att skiljas. Konsulenten har i all tysthet packat ner sina saker i två enorma väskor och det är dax att säga hejdå.
Visst hade vi det roligt idag flickor ?

1 kommentar:

Kicki sa...

Ja tänk att det är lika dant varje gång. Även om vi ser samma utbud så är det alltid något som fått vänta och man tänker nästa gång då klämmer jag till och handlar den.
Det är trevlig att vara på party.
Tack för ikväll.