söndag 8 juni 2008

Sommaren e kort.....

Det har varit helt underbara dagar. Sol och värme. Tänk att vårat avlånga nordiska håla har varit det varmaste stället i hela Europa. Kanarieöarna hade bara +22 grader medans Falun hade +32 grader. Jag säger bara det..........det finns ingen anledning att åka utomlands på sommaren,......Sverige är ju så fint på sommaren. På fredagen tog flera sina första dopp i sjön eller hav, svalkande kan jag tänka mig. Själv svalkade jag mig på min arbetsplats,.....i skuggan inomhus. Jag har ett arbete med våldigt oregelbunda tider ........så är det någon som vet ett annat jobb som ni kan erbjuda mig ,......det är bara att höra av sig,....bra lön, bra arbetsförmåner, gratis friskvård och läkarvård osv. Nu blåser det till regn.........tror jag. Bara det är fint på torsdag när Parkteatern har premiär i Vitabergsparken för dit ska jag. Även friskis och svettis har dragit igång med sommarschemat. Eller Allsång på Skansen. Stockholm är fullt med underbara saker att upptäcka. Det är bara att ta för sig.

Inga kommentarer: