söndag 22 juni 2008

Magiskt

Läste om dessa magiska svampar nånstans,... Lagom på ögonhöjd fanns dessa svampar på Rusta med det förmånliga priset 14.90 kr och jag kunde inte låta bli att köpa ett paket. Kompisen som var med köpte också :-) Väl hemma tänkte jag ge svamparna en utmaning ; en envis fläck på golvet. Blötte svampen enligt anvisningar med varmt vatten, inga medel. Och på fläcken. Magic fläcken försvann utan gnuggandet !! Helt otroligt ! Jag for som en frälst runt i lägenheten med svampen och putsade ; ytterdörren, diskhon, runt spisplattorna,....och det fungerade. Kompisen blev också frälst :-) Hennes dotter hade ritat underbara teckningar på sitt vita skrivbord med en "Permanent marker"-penna. Hon hade provat olika metoder mot konsverket men inget hade fungerat,.....men vips Magic tog bort även detta. Nu låter jag väl som en desperat försäljare som jobbar på provision men äsch....prova själv!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Imorgon ska jag låta den magiska svampen glida över mina dörrar : ))

fröken Sätterlund ✯ sa...

Dessa måste jag ju prova :-)

Kirsi sa...

Tjejer ! Detta är absolut det bästa som har hänt under vårt "städliv". Nu kommer hela lagret att tömmas på Rusta :-)