söndag 29 juni 2008

Husmorskänslor

Ikea har sina för- och nackdelar. Idag har jag upptäckt en utav Ikeas fördelar :-) Jag köpte en matta "Helsingör" förr ett bra tag sedan, det var mattan jag hade letat efter och passade perfekt i vårt vardagsrum. Ullmattor släpper ju lite "ludd" i början, så det var inget med det MEN efter ett tag låg det konstigt "finkornigt-sand-pulver" under mattan. Jag dammsög att tänkte inte så mycket på det, men "pulveriseringen" ville aldrig ta slut. Jag pratade med Ikea och de bad mig att komma tillbaka med mattan. Ikea bytte min matta utan "knussel" så nu har jag en alldeles ny fin matta i vardagsrummet. Nackdelarna då ; Ikea är det svenska "folkhemmet" och det betyder att alla har en eller flera inredningsdetaljer (mest flera) från Ikea och ibland kan man få lite "dussin-känsla" för att alla har "Billy" eller "Malm" i sitt hem,....personligheten försvinner. Men jag gillar Ikea och fortsätter handla där,.....oavsett.
Väl hemma satte husmorskänslorna fart :-) Jag bakade matbröd, gjorde "visp-gröt med lingon" (nästan som klappgröt), kokade risgrynsgröt och gjorde en blåbärs-hallon-kräm. Nu ska bara njuta av en skiva varm nybakad bröd innan "Jonte" få sjunga mig tills sömns.

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Håller med dig om Ikea. Det kan verkligen kännas tråkigt när halva Sveriges befolkning har lika sovrum eller vardagsrum. Men samtidigt har de en del riktigt snygga möbler till kanonbra priser. Gillar också Ikea för det mesta :-)
Ha en bra dag!
Kram Therese