onsdag 21 januari 2009

Vaccinera

Jag är vaccinerad mot Hepatiter A+B men jag måste även skydda mig mot Malaria eftersom vi kommer att besöka områden som "kräver" detta.
Passet har levererats på konsulatet ! Klar att hämtas :-) glad. Nu ska jag försöka lära mig några fraser spanska så jag inte "råkar byta min resekompis mot en segelbåt"
Det hände faktiskt på riktigt med min kompis som reste med sin man var "någonstans" i världen. Under kvällen hade paret bekantat sig med hotellägaren, det bjöds på drinkar och snacket gick. Det pratades om båtar, segling och sjöliv. Hotellägaren hade en stooooooor segelbåt i hamnen och kompisens man, svensk som han är, sade lite på skoj " För att äga en sånt båt skulle jag göra vad som helst tom byta min fru mot båten" Detta borde ha aldrig uttalas för att hotellägaren tog detta som ett löfte om ett byte och på morgonen skulle bytet se. På natten smög paret ut från hotellet.......det blev inget byte och äktenskapet höll :-) den gången.
Nu är inte jag gift med min kompis men det vore en katastrof att byta henne mot en båt.......jag som lätt blir sjösjuk.

Inga kommentarer: