tisdag 27 januari 2009

Dela med dig

Bokhora.se har en enkät i sin blogg som de uppmanar oss boktokar att svara på, så här är mina svar.
Senaste bokköp: Idag faktiskt "Änklingen" av Ray Kluun (fortsättningen på "En sorts kärlek") Boken får snällt vänta :-) det ska bli läselektyr
Senaste bibbioteklånen: Jisses, det var bra länge sedan,...kommer inte riktigt ihåg.
Senaste utlästa boken: “En annan historia" av Henning Mankell. Riktigt bra !
Favorittidning: DN och Amelia som omväxling. Får klåda av damiga skvallertidningar typ Hänt i veckan eller "hittade min saknade syster efter 40år" -Hemmets Journal eller "virka som mormor"-Allers.
Plats där jag helst läser: I sängen
Så sorterar jag min bokhylla: Sorterar ? Nåja lite kanske, det finns ett par hyllmeter för facklitteratur efter kategori och pocketböcker i en egen hylla i gästrummet.
En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: "Pippi" stod högt i kurs, "Timba" en berättelse om en ensam hund med lyckligt slut (har fortfarande boken kvar )
Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Det måste vara "Pippi på sju haven"
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: Allt ! Jag har sparat några godingar som ska med på resan b l a "Hold Tight" av Harlan Coben och "Djävulens Sällskap" av Peter Robinsson. Tänkte läsa P-O Enquist "Ett annat liv" och Helen Henschen "Hon älskade".

1 kommentar:

Kicki sa...

Jag tänkte hänga med på bokhoreriet. Mark Levengoods senaste "Hjärtat får inga rynkor" verkar vara kul. Jag hoppas att den finns på rea snart. Det blir min första bok i år och förmodligen den sista, ledsen men det bara är så : ) Kanske dyker det upp något intressant ändå. Who nows? Kram på dig.