torsdag 8 januari 2009

den åttånde

Igår fick jag ett mail från resebyrån som tackade för mitt utmärkta val av resemål :-) Mailet innehöll information om resemålet samt "saker att tänka på" b la måste passet ska vara giltigt 6 månader efter hemkomsten !! Jag flög bokstavligen till byrålådan för att kontrollera mitt pass............bara för att upptäcka att det fattas en månad !! Greppade telefonluren och slog numret till ambassaden ( jag tillhör kategorin "nordiskmedborgare utan svensk licens")och fick höra att konsulatet skulle ha kvällsöppet nästa dag - I´m so lucky. Det återstod ännu ett problem ; personbeviset från skatteverket, men efter en halv timmes telefonkö ordnades även detta lilla problem, de kunde faxa pappret till ambassaden. Och passet kommer att bli klar någon dag innan jag reser.
Har även börjat förbereda proviansen ! Köpte ett vattenavvisande påse till min kamera, så nu hålls min kamera torr b la i det fuktiga tropiska klimatet. Köpte även en annan liten påse som kommer att bli min nya "överlevnads-kit" innehållande allt i från plåster till magpiller. Sedan ska IPoden laddas med nya låtar och några litteräraverk, pocketförrådet ska utökas med nya spännande böcker, sommar-garderoben ska få en genomgång..... men att packa väntar jag med intill det sista :-)
Nu ska jag läsa lite om landet och dess historia.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Det är bra att du ordnar för er men ni ska ju inte till andra sidan jordhalvan : )))) hua vad långt bort ni ska ända in i djungelns värld. Vilken resa ni kommer få uppleva.

fröken Sätterlund ✯ sa...

Vilken tur att du kollade passet!! Vad spännande att åka iväg snart - blir allt lite avundsjuk ;) Hoppas alltär bra med er.
Kram