lördag 15 november 2008

Hälsningar från fotomässan

Idag har jag varit på fotomässan i Älvsjö, Sthlm. En mässa för fotoälskare såsom proffs eller bara för glada amatörer som jag :-) Och det var folk ! Det var som en myrstack i rusningstid ; trafiken var inte bara vänster/höger vrider utan alla sprang kors och tvärs från den ena montern till den andra. Föresläsningar avlöste varandra, montrarna erbjöd allt möjligt från torkdukar till "värsting" kameror. Det verkligen kokade av nyfikenhet inom foto.
Efter en tids fundering slog även jag till ! Jag blev med en blixt, Nikons egen SB 800. Snyggt ! Nu kan jag ta mörka nattbilder i dålig beslysning :-) En tjock lunta av bruksanvisningar medföljde så nu ska det pluggas blixt.
Träffade även Badankan-Åsa vid sin monter om scrapbooking. Vi känner inte varandra men jag läser hennes blogg med stort intresse. Kolla själv vilka snygga foton och layouter hon gör.
Tack Kicki att du delade ditt intresse med mig idag.

Inga kommentarer: