lördag 8 november 2008

En massa strålar

Nu i helgen har det varit jag och mitt arbete. Har delat ut en massa strålar till alla som har ramlat själv eller fått hjälp till att ramla eller bara fallit pladask. Jag har hunnit med en liten pratstund på sängkanten, delat en och annan klapp på axeln och fått ett tacksamt leende. Vänliga ord och ett tack från hjärtat gör att man orkar ännu en timme, ännu en dag......
Fredags hade jag möjligheten att lyssna på ett föredrag "Att lyckas..." som hölls av Renata Chlumska. Helt fantasktisk fängslande föredrag som baseras på hennes expedition "aroundamericaadventure". Hennes berättelse inspirerade mig ; ge inte upp, se möjligheterna i det omöjliga.... Jag ska inte ge mig ut på expeditioner i det okända varken ensam eller i grupp (nåja i februari ska jag till djungel men i ordnade former), utan jag översätter hennes budskap till mitt dagliga liv och mina intressen. Tro på dig själv och att genvägar ofta är skenvägar !
Imorgon anlägger jag ett besök på StockholmMässan och besöker Allt för Hälsan.
Nu får Elisabeth Georges natta mig med "Innan döden kom"

Inga kommentarer: