torsdag 7 augusti 2008

Saknaden

En kompis till mig åkte upp till Norrland på sk "pilgrimsfärd" söka rötter, hälsa på släkten jidder-resa. Hon är ju "uppifrån" med flyttade till Stockholm direkt efter gymnasiet ( och det var inte igår) så hon är ju 08 i dagens måtta mätt. Släkten har "visat" runt henne i omgivningarna, de har väl stora förhoppningar att hon skulle vända tåget hem igen och bosätta sig i Norrland, någonstans där solen aldrig går upp på vintern. Tänk om hon fann kärleken ? Runt om i byarna finns det gott om "lediga" herrar, och jag kan nästan föreställa mig (i mina tankar) att bredvid brevlådan står det en skylt "bonde söker fru". Hon är inte gjord för att mocka skit och mata hönorna åtta timmar och de resterande timmarna stå vid spisen med mat och bak. Och hon gillar definitivt inte män med tupé. Uppfatta mig rätt ; jag har ingenting emot eller tycker illa om Norrlänningar utan jag skriver detta för att jag vill att hon ska komma hem. Saknar dig min kompis !

1 kommentar:

Kicki sa...

Du kan väl ta med henne till 08 festen imorgon och prata om tupegubbar med höns och hennes pilgrimsfärd : ) Glöm inte att saknaden är bäst för snart träffar du henne igen och då kan ni ses.
Ha så trevligt imorgon.