lördag 2 augusti 2008

Be Proud, Be There The EuroPride 2008 Is Here

Tiotusentals karnevalsdeltagare trotsade regnet under lördagseftermiddagen och tågade gemensamt från Humlegården till Tantolunden. Även jag tillsammans med mina tappra kamrater trotsade regnet och över två timmar stod vi pliktrogna och följde paraden på gatan. Här kommer ett axplock av de 152 ekipagen som deltog i Prideparaden.
Alla bilder är mina privata. Finns du med på mina bilder ? Vill du låna en bild ? Berätta det gärna för mig. Tusen Tack
Dessa underbara förgyllda ungdomar träffade vi redan tidigare på dan utanför varuhuset PUB. Vilken glädje, stolthet och engagemang. Bee Proud.
Vi såg Eddie, Anna, Jakob och Sanna även senare när de gick med på paraden. Ha det bäst "Golden People"
Först ut ; mc-flatorna
Den indiske prinsen Manvendra.
Adam och Eva hade hittat sitt regnbågs-paradis i det regniga grådassiga Stockholm.
"Sagan om Regnbågstanterna" , färgglatt och lekfullt.
Undrar hur Mary Poppins skulle se ut i "raffset"?
Några hade varit med länge.
Vill du se en stjärna....se på mig
Glädje, stolthet, gemenskap.........
Dansa min "transa" Olé
Här kommer.......inte Pippi utan "PrideDrottning- Salivias" städerska "Jo-Polanska"
Och här är jag "Calles Gullefjyn"
Arigato my friends.
Stoppa könstympning. .
Tänk på mänsliga rättigheter
Golden age, golden hour, golden guys,..........nice
Den onde och den gode...tillsammans hand i hand, som Yin och Yang drar motpolerna till varandra.
Nygifta ? Nykära ? De håll varandra väldigt nära.
Dolly släng dig i väggen. Linda Rosing håller inte måttet när dessa tre bastanta FFF-kupade damer intar scenen.
Är det Mr Bellman med sin Ulla ? Eller saknar Dramaten fortfarande sina skådespelare på kvällens föreställning ?
Fly with the wings of love, fly baby fly, reaching the stars above, touchning the sky,.....eller änglar finns dom ?
"Kejsarens nya slavar" en modern barnsaga med regnbågsanda.
Carnevalen har kommit till stan,........Samba Sambero,....finns du med Anna Book eller ser inte jag Kristian Look skymta bakom plakaten ?
Man klär sig efter väder :-)
När löven faller,.................
"Glitter-Ulla" på vift
"Det gör ont".,........sjöng Gay-Tandläkarna. Jag undrar bara vilket är det som gör ont ?
Känner du igen din tandläkare ?
Dröm-Prinsen finns ! Han kom ridande med den vita hästen !
Underbar bild !
Säger inte bilden allt ?
Här kommer Regnbågsfamiljerna stora som små
Alla får plats på tåget
De flesta och mesta applåderna fick helt klart "De Stolta Föräldrarna".
Strongt gjort.
Men nu har nog Lucia sett fel i almanackan,...det är ju den andra augusti 2008 och inte december.
Village People på villospår ?
"Henrik Schyfferts bara bakdel sågs av miljoner människor. Hur många har sett hans bakdel ?
Mors-Grisar är vi allihopa,.njaa "jul"skinkor på väg
på Tantolunden hela natten,............med en avslutande "ceremoni" på söndag
Blick-Fångaren
"Damernas" plymåer svajade härligt när transvestiternas regnbågs-ekipage dansade förbi oss.
Rött, Orange, Gult, Grönt, Blått och Lila.Det sägs att i den andra änden av regnbågen finns en skatt, har du hittat den ?
The Pope give us Hope. Påven med nunnorna i släptåget gav även den katolskavärldens välsignelse.
Är det Västgötaklosterost du har i korgen "Sankta Birgitta"?
Nej min vän, ingen ost men väl ett litet paket som fylls med lustraket.
"Thai me my"
När Sanden blev till Guld
Marco Lehtojoki har utsetts till Miss Pride två gånger. Här åker han i sin vinterprytt lastbilsflak med sina sex dansare.
En extravagant brud i lyxförpackning showade med imitationer av Carola och Madonna.
Snön yrde från flaket.
Kom igen det e inte slut än !
Alltså årets Prideparad slog rekord, enligt pressen 45 ooo deltog i paraden och 450 000 tittade på. Så mycket Glädje, Värme, Stolthet !
Eller som BWO sjunger
" The Bells of Freedom they gonna be ringing the love that i´m bringing"

2 kommentarer:

Kicki sa...

Underbart Kirsi. Jag är så glad att jag följde med dig och fick uppleva alla dessa glada kärleksfyllda människor.

Anonym sa...

Vilken Glädje!!! Det var så roligt och helt underbart att stå där och titta på!!