måndag 25 augusti 2008

Fest och Svamplycka

Helgen har gott så fort (igen), timmarna bara springer iväg och så vips är det måndag igen. På lördagen var det överrasknings fest för min kära 50 åriga arbetskamrat. Hon "lurades" till stan på förmiddagen så att de övriga kunde ordna festen i lugn och ro. Vid 18 tiden skulle hon vara tillbaka, men innan dess skulle hon bara till lokalen på ett litet möte. Och i lokalen fanns vi ! Med tonerna till "jag mår hon leva" blev hon mottagen av 30-tal släktningar och vänner. Det blev mat, dryck, tal, dans och trevligt samkväm med afrikanska toner långt in på natten. På söndag sken solen från en klarblå himmel. Underbart ! Jag och en kompis plockade på oss korgar och stövlar lät kompassnålen hitta svampskogen. I skogen hittade vi både Karl Johan och gula fina kantareller......och andra svampar som jag känner mig lite osäker på, så dom lät jag bli. Myggor och myror finns det gott om ! men även ormar. Intet ont anande trampade jag i skogen och mellan mina ben på marken slingrade en lagom stor livslevande orm. Ok jag lät lite ! och trampade runt i marken som en indian, men om jag ska vara ärlig så blev nog ormen räddare än jag. Jag gillar inte ormar. Nåja jag klarade hem helskinnad och med i korgen hade jag båda svampar och lingon.

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

:D Du är rolig du :) Fy för ormar..! Kram