måndag 14 juli 2008

HängMattaLäsning

Jag ska insupa mig i litteraturens sötma under min semester och jag har laddat med en trave böcker att läsa på stranden, i solen, på tåget, under parasollen eller paraplyet,.....kul att leka med prepositioner :-) Nu är det alltså "tung" litteratur och inte brud-TV som gäller.
Jenny Leeb Stella & Sebastian, Lennart Ramberg Kyoto och fjärilarna, Jens Lapidus Aldrig Fucka upp,Margareta Strömstedt Natten innan de hängde Ruth Ellis, Joanna Briscoe Ligg hos mig, Maryse Condé Färden genom mangroven, Pauolo Coelho Häxan från Portobello, Nicholas Shakespeare Snowleg, Salman Rushie Clownen Shalamar, Frank McCourt Magistern, Shani Mootoo Hon simmade i havet vid Guanagaspar och kanske några fler.
Jag läser jämt och om jag inte läser så lyssnar jag på bok med min Ipod,.....och springer långt om storyn är spännande :-) Jag skulle inte kunna leva utan det skrivna ordet i någon form.
Nu ska jag vända blad hos Stella & Sebastian .... God Natt

Inga kommentarer: