fredag 4 juli 2008

Galapremiär med stjärnorna

alla bilder privata om inget annat anges
Ett antal "vanligt" folk tillsammans med "världspressen" tränges innanför stängslet till vänster. Vi var där för att få ett skymt av The Stars. Det kändes lite som på Oscars Galan, detta var en utav de största och kändistätäste händelserna i Sverige. Agneta, Björn, Benny och Anni-Frid var på samma plats samtidigt och stod tillsammans på samma balkong, förevigades på samma foto MEN de stod inte bredvid varandra. Stämningen var hög innan stjärnorna började landa, Abba låtarna strömmade ur högtalarna, autografjägarna sorterade sina mappar, kameralinserna putsades ännu en gång och armbågarna vässades. Ett ström av kändisar passerade på röda mattan på väg till bion Rival. Alla var på topp humör, kändisarna skrev autografer och lät sig fotograferas med ett leendet på läpparna, det vinkades och tjoades och hejades.
Abba musiken tystnade och trummorna från arméns trumkår hördes.....så så glider hon fram "The Dancing Queen"..................................
Det är ju han ......Björn Ulveaues,....nu fattas det bara A, B och A Men vem kommer här !! Peter Jöback med sin Oscar
Mister After Dark,........våran egen Christer Lindarw
Eva Dahlgren kom tillsammans med äkta makan Efwa Attling som hade sitt ex Niklas Strömstedt i släptåg
Anni-Frid Reuss, "saknade A:n", syns här tillsammans med Mark Lewengood och hans egen Jonas Gardell.
Lasse Hallström, mannen som upptäckte Leonardo Di Caprio, kom tillsammans med dottern Tora och frun Lena Olin.
Som en drottning kliver hon fram Meryl Streep.
Hon har huvudrollen son singelmamman Donna och jag ryser när jag hör henne sjunga "The Wnnner Takes it All". Själv säger hon " jag vet inte om jag är en duktig sångerska men jag kan agera som om jag kan sjunga".
Hon är drottningen av skådisarna.
Pierce Brosnan, mannen som alltid kommer att vara min Mr Bond, agent 007 with license to kill.......och nu även med license to sing. Jag kunde inte riktigt fatta att Mr Bond skulle kunna sjunga Abba-låtar, men när jag hörde han sjunga S O S,...försvann all tvivel, han sjöng med känsla och kärlek direkt i mitt hjärta. Kan du tänka dig Mr Bond med spandexbyxor och höga klackor?
Colin Firth, underbara Mr Darcy, spelar Harry The Head-Banger i filmen. Såg lite blyg och förvirrad ut på den röda mattan. Han skrev autografer och delade några leenden.
Amanda Seyfried, filmens blivande brud Sophia. Hon glänste på den röda mattan i kvällssolen. Hennes sång och skådespelar insatser är över för väntan och av henne kommer vi både höra och se mera.
Dominic Cooper, Sky, Sophias pojkvän och blivande make, gjorde en strålande insatser i filmen både med och utan tröja. Men den tredje bimbon i filmen Stellan Skarsgård dög aldrig upp, nej han var tillsammans med Tom Hanks för att spela in uppföljaren till "The DaVinci-Koden"
Efter kändis-duschen kände vi oss helt omtumlade ! Men nu var det våran tur att se filmen, även vi fick våran egen liten smygpremiär.
Vilken stämning det var i biosalongen, över femhundra människor klappade och tjoade när första tonerna av Mamma Mia hördes i högtalarna.
Jag ger filmen alla mina stjärnor ! Vill gärna se den igen och igen.

1 kommentar:

Kicki sa...

Var det verkligen 500 st personer?? Otroligt då förstår jag stämningen i salongen. Filmen är såå otroligt bra.
Du är en sådan duktig fotograf. Teamwoork.
Visst skulle jag kunna tro att du tagit bilderna någonstans MEN det har du INTE. Jag finns som bevis att VI var så nära så nära : ))) Vilka skådespelare med kvalite vi mött.