onsdag 23 april 2008

Skönsång på Europeisknivå

Eller Eurovision Song Contest som det så vackert heter. Jag har lyssnat genom bidragen,....vissa kan man bara säga "hejdå" på en gång men vissa kan man tänka sig att lyssna en gång till. Charlotte har en låt med kvalité och fart så henne kommer vi att höra flera gånger ! Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det med att lägga in "hemlandstoner" i bidragen....vissa (läs ibland mer sällan) har några länder lyckats med konsten att blanda pop med etno..... Och detta är en sång tävling....men det är några länder som inte riktigt har fattat det....ordfattigt eller skrikigt. Lyssnandet fortsätter ! Vissa låtar växer med tiden !

4 kommentarer:

Grindsjön's Aztor sa...

Oj oj...nu har du kommit igång ordentligt med ditt skrivande. Kul att smyga hit och läsa på kvällarna. Ses i morgon/Anna

Kicki sa...

Kirsi var hittar du bidragen? Jag vill med lyssna så jag hänger med i svängarna när det är dax. som du vet så har jag en förmåga att tycka att de som kommer sist ska vinna. Men denna gång ska jag ha rösta fram en vinnare av slagerglans.
Kram på dig.

Kirsi sa...

Kolla mina tidigare blogg,..melodiyra där finner du en länk till ESC hemsida.

Kicki sa...

okidocki, det ska jag göra...Fyra bugg å en coca cola...