måndag 21 april 2008

Need No Plastic Bag

-"Vill ha en påse till dina varor?" frågade killen i kassan hos Expert. -"Nej tack" svarade jag och tog fram min egen kasse ur ryggsäcken. KappAhl gör ett försök på flera platser i Sverige att ta betalt för sina plastpåsar och låter pengarna oavkortat gå till ett klimatprojekt. Tänk om flera butikskedjor kunde göra likadant ! Själv försöker jag allvarligt skära ner på både plastpåsar och papperspåsar. Tackar alltid "nej" (ibland glömmer jag) till plastpåsar och stoppar ner det jag har handlat i ryggsäcken. Det funkar ju inte för stora saker utan då måste jag, som mina föräldrar ta med en sådan "töntig"tygkasse till äffaren. Fast de töntiga tygkassarna har blivit trendiga inneprylar ! Tygkassarna med företagloggan "ICA", OBS, Konsum osv konkureras av ekologiskt odlade tygpåsar, Art Deco kassar eller designprisvinnaren "Carry Bag" från bl a Reisenthel. Alternativen finns många,....det är du som bestämmer ! Du kan börja här http://www.ettklickforskogen.se

3 kommentarer:

Kicki sa...

Hej Kirsi, nu har du fått ett inlägg från någon jäppe. Jag har med fått från två olika folk och när jag klickar så ser det skumt ut. Var kommer dom ifrån?? Kan vi stänga av dom kanske?

Jag köper en plastpåse ibland på ica i åkermyntan, den påsen försvinner av sig och kostar lite mer men det är det värt.

Kirsi sa...

Joo !! Jag tänkte ta bort min. Gör det du också. Bort med de vi inte känner !!

Kirsi sa...

Joo !! Jag tänkte ta bort min. Gör det du också. Bort med de vi inte känner !!