söndag 4 maj 2008

Inga djur på scenen tack

Irland ska släpa med sig en "kalkon" till Belgrad, lycka till. Låten fastnar och är befriande löjlig "fågelsång" och bara för att den är så annorlunda,...får den säkert FÖR många 12 points. Bort med fjäderfän" Andorra presenteras med en dussinproducerad disco-pop låt som dunkar till final. Bosnien-Herzegovina kan knappt uttala ordet och låten påminner mig om en "hoppa-hage-låt" eller en ramsa från skoltiden. Sångare,....oh dear,....originella tokar, men trots allt detta,...gillar jag låten.............lite lite grann. Armenien dramatik, trummor, österländska hemlandstoner inpackad i ett snyggt framträdande. Detta gillar jag :-) Finalplats Holland eller Nederländerna medtryckande jämntjock låt, klingar österländskt. Finland obegriplig sörja av meningslösa ord som skriks ut av hårdrocks-killar som accompanjeras av bara bakdelar av kvinnligt kön. Rumänien smärta och hjärta i ett snyggt paket av tvåspråkighet. En mäktig ballad som växer. Heja Rumänien and welcome to the final. Ryssland en ung pojk i sena puberteten :-) med svajig röst som innehåller en och annan falsk jamande , stönande ton. Ha en bra refräng och jag tror att han kniper en finalplats. Grekland "money makes the world go around",.......lyxigt, modernt Euro-pop som känns lite tjatigt och lite för anonymt. Sommarplåga,.....final.......inte om jag bestämmer. Så var det klart............nu väntar jag bara på nästa omgång

Inga kommentarer: