söndag 17 maj 2009

Soliga söndag

Idag,...dagen efter :-) schalgerfestivalen ! Det känns lite vemodigt, nu är spetaklet över tills det börjar igen, diskussioner svalnar kring fikabordet på jobbet och Norge jublar ! Grattis Norge !

Idag har jag praktiserad som "bonde". Jag har gästarbetat på Susannes kolonnilott, rensat lite ogräs men solat mest (sån e jag). Det var riktigt varmt och skönt och det var underbart avstressande att sitta och mysa med en kopp kaffe och söndagens korsord. Nu pryder två röda solrosor mina kinder.

Lönen betalade hon " i natura", jag fick en stor knippe rabarber med mig hem. Och så här blev resultatet ; Rabarbersaft

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kirskålsrensning. Rabarbersaften är precis lika gudomlig god som den ser ut att vara! Så nu vet jag vad jag ska göra med all raberber på kolonin.
Kram Susanne!