onsdag 13 maj 2009

Balalaika

Det gick ju bra för Sverige igår på ESC semin,...Malena sjunger vidare på lördag. Grattis !
Jag tänkte inte skriva om låtarna, nä nä utan beklaga mig lite på programledarna. Snälla Ryssland, jag ber er och ta bort dessa två förskräckliga människor från programmet. Vad tänkte ni när ni valde den snygga fotomodellen ? Hennes engelska är så dålig att tom min mamma pratar bättre :-) jag fattar knappt vad hon säger. En dum snygg blondin med minimala resurser uppe på "kontoret". Och herren då ! Skjortan är knappt långt upp i nacken så att halsen försvinner och ger honom ett underligt utseende. Han klämmer och tafsar på den stackars lilla flickan hela tiden,...skriker och gapar. Undrar om de har repat nåt tillsammans innan ? verkar inte så. Nä bättre kan ni Ryssland ! Plocka fram killen från greenroom istället ......
Men nåt som jag är super imponerad av....scenen ! Jisses amalia vilken scen ! Den är påkostad och super genomtänkt, stor och rymlig ! En eloge till arkitekten.
Och på torsdag tänker ni väl sitta fastklistrade framför burken igen när Norge sjunger sig till final !

Inga kommentarer: