torsdag 12 mars 2009

Mera Salander

Jag har sett "Män som hatar kvinnor" och jag säger bara Vill ha mer.
Jag har läst Milleniumtrilogin och det är nästan ett måste innan man ser filmen för att kunna njuta av filmens "igenkännandets glädje" Det är snyggt, spännande och påkostat. Noomi Rapace och Michael Nyqvist gör precis som de ska med karaktärerna och jag dras med i Milleniumtrilogin och sitter förtrollad 2,5 timmar.
De två nästkommande böckerna kommer att göras som tv serie i svensk produktion ( inspelningarna pågår om inte har redan avslutats) ..... nu återstår bara väntan på "Salanders och Kalle "jävla" Blomqvist "-äventyr.

1 kommentar:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Åh, jag vill också se filmen :) Måste ta med mig min man och gå på bio... Älskade böckerna också!

Jag undrar om jag skulle kunna få två bilder av dej? Du tog två bilder på bröllopet som jag älskar. Håller på att göra en tavelvägg i hallen och skulle så gärna vilja ha nåt av dem med. Är det ok? Kan du tänka dej att maila originalfilen? Den ena bilden är på mig, Toni och Alva taget genom gräs Jag har Alva på höften. Det andra är på mig och Toni, du har gjort om det till sv och T tittar in i kameran och jag tittar åt sidan... Vet du vilka det är?

Ha det gott och tack på förhand!
Kram Therese