onsdag 6 februari 2008

Pausgymnastik

Många timmars stilla sittande träning på den mest otränade muskeln,....det kallar jag för stilla sittande arbete Om detta även utförs framför en dator och den dagliga kommunikationen med arbetskamraterna rummet intill sker via dator är det dax för pausgymnastik. "Jag har inte tid" säger många när jag föreslår att vi ska ta och röra på oss, men alla ni det tar bara tio ynka minuter av din totala dagliga arbetstid och det har du tid med ! Vi var jätte duktiga på jobbet förra sommaren och hade pausgymnastik varje dag klockan 10.20 men sedan kom hösten och ombyggnationen och pausgymnastiken avstannade. Men nu har åter kommit igång !! Hurraa för oss !!!!

1 kommentar:

Grindsjön's Aztor sa...

Hallå!
Här har det hänt saker ser jag. Fint det blev. Själv sitter jag framför datorn och kan knappt annat. TRÄNINGVÄRK!/Anna