fredag 8 februari 2008

Imorgon gäller det

Nu e det dax för en utav årets höjpunkter Melodifestivalen. Göteborg är först ut med "sina artister" och måste säga att det är en riktig "Gott och Blandat-påse",...alla smaker och stilar är presenterade ; skolungdom, övervintrad pyrotekniker tillsammans med långhåriga pudlar, smörig dansbandssångare, en främmande öbo, sammetslen körsångerska, en tapper blåbär,"Berts" stallpojke från FameFactory och sist hela fyra tjejer Facebooks tjejer från Halländska slätter. Det var artisterna ! Men låtarna då ! En klämkäck poplåt som känns ren "pure" ,...går vidare. En massa pengar "puffas" upp i tomma intet tillsammans med låten,..tumme ner. Christer Christer,..jag gillar inte dansband,..men nu kommer alla tanter sorry damer i stugorna fatta mentometrarna och trycka Christer till final. Jenny försöker blanda samman alla stilar men så fort låten drar sina sista strängar har jag glömt den. Pojken från öarna stämmer upp i en smäcktig mäktig kärleksjojka som passar bättre den 14 februari än nu på lördag. Flickorna 84,...dans och korreografi,..men sjöng de något. Hur gick det sen,...de vet först imorgon. Här följer du tävlingarna http://www.mf2008.se/

2 kommentarer:

Kicki sa...

HEJA CHRISTER LOVEEUROPA JAG HAR BLIVIT TANT, OJ FÖRLÅT DAM...ÄNTLIGEN!!!!

Sara med H sa...

Jag missade spektaklet. MEN, det är ju femhundrasjuttioelva delfinaler och andra chanser och femte chanser och final och allt vad det nu är kvar, så jag hinner nog få min dos av festivalyra!