måndag 12 oktober 2009

Räta och aviga

I helgen var det sy och hantverksmässa i Kista.
Massor med människor som sökte inspiration bland garn, pärlor,smycken, lapptäcken,läder,scrapbooking osv.
Jag ville ha mycket ! men beslöt mig att bara satsa på en enda sak nämligen garn i mängder,.... små mängder. För att nu i vinter ska jag sticka både strumpor och tröjor, mössor och vantar........Vem vet det kanske smyger ett och annat i "tomtepaketen".
Och som ni ser i bilden så har jag redan startat stickningen...... Det färdiga resultatet presenteras något senare i en blogg nära dig

4 kommentarer:

MammaPuhStickar sa...

Visst kan jag försöka hjälpa dig. Kan bli svårt i bara ord men jag ska försöka.

MammaPuhStickar sa...

När du kommer till slutet på varje varv så ska du göra 3 dubbelstolpar. Vet du hur man gör dubbelstolpar? Det kan vara svårt att göra dubbelstolparna precis i den sista stolpen på föregående varv, så jag har alltid gjort mina mellan den sista och näst sista stolpen, det syns inte i det stora hela. Hör gärna av dig igen om du inte förstår min förklaring.

Kicki sa...

Vad fina..spännande och se de andra du gjort . )

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Så fint det ser ut att bli. Underbart garn :)