söndag 7 juni 2009

Kaffe under Äppelträd

Kraftpaketet Sigge lufsade hem till mig på morgonen. Jag är hundvakt idag....igen ! i det positiva meningen,...jag gillar att vara hundvakt åt Sigge. Och jag tror " faktiskt" att Sigge gillar att vara med mig :-)
Jag skulle göra min plikt ! Rösta ! Så jag och Sigge tillsammans med en tillfällig koppelhållare tog oss ner till skolan där röstningen sker. Jag hade bestämt mig för flera veckor sedan vilket parti skulle få min röst så det var inga som helst problem,...men det blev en dilemma att välja en person !!! Hoppas jag valde rätt snubbe !
Väl hemma hann både Sigge och jag koola ner oss lite grann och samla krafterna inför bjudningen. Vi var bjudna på tonårskalas ! Ute i trädgården. Under äppelträdet.
Sigge skötte sig nästan som en väldresserad hund ska,....det blev bara lite bus och maktkamp men annars hade alla barnen och Sigge roligt tillsammans. Men först när det bara var husets barn kvar fick han springa lös på tomten,...och gissa vad han hittade ! en fotboll som han hade så roligt med tills.........det blev pisspunka på det. Gummibollar är inte gjorda för hårda lekar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart Sigge gillar dig, det verkar alla hundar göra :)
Kram från den "tillfälliga koppelhållaren"