lördag 12 januari 2008

Swing it

Gymmet och det nya året är samma sak som TRÄNGSEL. De två första veckorna är det fullpackad på gymmet, varenda maskin, löpband, trampmaskin, cykel är upptagen av personer som gett ett nyårslöfte " I år börjar mitt nya liv, jag ska motionera minst tre ggr i veckan, sluta äta godsaker, äta hälsosamt, gå ner i vikt osv." och redan i februari är det space i gymmet igen :-) och jag undrar "Vart tog alla människorna vägen? Har alla redan uppnått idealvikten ? Förbättrat konditionen till max och anmält sig till Tjejmilen, Maran osv ?" Jag bokade in mig på årets första aerobics pass. Salen var fullsatt och när instruktören frågade "Är det någon som är här första gången ?" sträckte halva salen upp handen. Oops tänkte jag, här gäller det att passa sig,.....och jag hade fullt sjå att hålla mig undan en hel timme,....när vi andra gick framåt,...gick hälften bakåt osv. Inte trampa någon på tårna, inte backa i eller hoppa på någon,.....jag hoppas att februari kommer snart och gymmet avfolkas. Man ska röra på sig, motionera och gå på gymmet MEN det måste kunna fördelas på årets alla månaderna inte bara i januari !!!

1 kommentar:

Grindsjön's Aztor sa...

Hej...Tack för snälla kommentarer! Hoppas du har en bra helg. Än så länge har det inte varit något jobb för mig!//Anna.....swing it:-)