onsdag 23 januari 2008

Heliga onsdag

Onsdagar kallas för "lill-lördag"; det är party :-) fest för att halva veckan har passerats. Jag älskar onsdagar !! För då kör Sats mitt favorit pass "SatsAerobics" med instruktören Annika. Hon är alltid glad, ler och peppar oss till max, berömmer oss och kör hårt ! Det är fest !! Jag svettas och kämpar, liknar en tomat och flåser som en törstig kamel, efter hennes pass men känslan ,....den är obetalbar,.....och känslan består :-) ,...nästa morgon undrar jag "om jag inte har rätt till färdtjänst",...det värker i hela kroppen, varje muskel är öm och lederna stela,.... och känner mig lika smidig som ett rostigt kylskåp. Men jag slutar inte att träffa Annika för det :-) Det är fortfarande sk. "smekmånad " för nyfrälsta träningskortsägare för att det är knöka fullt, alla är fortfarande taggade till max ! Det är byst med folk på passen både nya och gamla ansikten, både vana och ovana med eller utan koordination. Idag har min kompis hittar sin koordination :-) Efter passet sken hon som en sol,..en RÖD vacker kvällssol och sa " nu har jag fattat,...det gick jätte bra idag,..jag kan gå åt samma håll som ni andra" och nu tror jag att hon också"helig förklarar" alla onsdagar i sin almanacka.

1 kommentar:

Sara med H sa...

Ha ha, tack, nu vet jag vad jag har att vänta mig! Jag ska förboka färdtjänsten redan nu!

/Sarah