söndag 12 juli 2009

Blåbär,myggbett och ryggont

Hela förra veckan var "tuff", det kändes som inte gjorde nåt annat än steg upp i ottan, jobbade, släpade mig hem, la mig och upp igen ! Veckan var så lång ! Och vädret var deprimerande ; regn och en kort solglimt, regn, ännu mera regn :-(
Men när jag vaknade på lördag sken SOLen och termometern visade flera plusgrader...och bäst av allt ; ledig hela helgen !
Idag har jag varit i blåbärs skogen tillsammans med "den ofrivillige bärplockerskan" ,...hon tog sig till skogen med egen vilja men........efter en stund i skogen lät det så här : (den ofrivillige talar)
-Har du fått mycket bär?
-Får inte du ont i ryggen ?
-Hur kan du står kvar på samma ställe så länge ? ( den ofrivillige gick runt i skogen som en salig ande och eftersom hon absolut inte ha nån lokalsinne får man hålla koll att hon inte gå vilse,...javisst hon kan tom gå vilse på Åhlens parfym avdelning )
-F-n va det är mygg ? Dom biter mig hela tiden.....
-Är vi klara snart ?
-Jag tror att vi har hamnat på det mest myrbebodda stigen i hela världen....aj de bits.
-Nä nu orkar jag ingen mer.................
och så gick vi :-) Men vi gick ut ur skogen glada efter att ha plockat ca 2 liter bär per man. Och det finns massor av bär kvar !
Med blåbärskladdiga lila färgade fingrar vill man inte ha ! Nä....men att tvätta och gnugga händerna med en citron är trolleri........nu är händerna rena och fingrarna vita igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!! Tur att vi ska till civilisationen och inte på någon "skogssemester"

Kicki sa...

Ha ha ha vilken syn : ))) Ni får hålla i Inger på er resa. Att citronen tar bort blåbär visste jag inte, tack för tipset.