fredag 26 december 2008

Ute är det en liten tunn vit hinna på marken,...det kallas snö :-) Inne är det varmt och skönt.
Mysbyxorna är den officiella hemmadressen och motionen består av några korta promenader mellan köket och vardagsrummet. Filmer, böcker och julgodis ligger i armlängt avstånd,....mellandagar är riktiga slödagar !!
Idag tog jag nog ett par varv runt "city-kvarteren" i stan på jakt efter det ultimata rea-fyndet. Jag hade vässat armbågarna och övat in taktiken inför kaoset som uteblev,...det var förvånansvärt lite folk på stan och köerna till omklänningsrummen uteblev. Men det blev knappt några fynd,....en underbar mjuk skön kofta i vårens hetaste färg " svart" följde med hem.
Nu ska jag bara slappa framför tv:n tillsammans med "Sex and The City".....tomtens små nissar gav mig hela skolådan med alla filmerna :-)

2 kommentarer:

Sara med H sa...

Visst är det härligt med sköna slappardagar! Tack och tack för julklapparna som jag fick, jättefina glas och bra med presentkortet, super!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Hej!
Hoppas ni har haft det bra i jul :) Vill passa på att tacka för Alvas present, hon ska få välja nåt fint alldeles själv :) Ska ni göra nåt roligt på nyårsafton?
Sköt om dig!
Kram Therese