lördag 1 mars 2008

Änglar,...finns dom

Först vill jag berätta att Kicki och jag blev kallade för ÄNGLAR igår. Men varför i herrens namn ! Allt började med SL :-) Det var fel tunnelbanan på gröna linjen,...total stopp i Alvik på båda riktningarna. Jag klev på tåget efter fisketuren på Hötorgshallen, pustade ut och andades in fredagskänslan ; god middag och trevlig pratstund med goda vänner, ett glas vin och Lets Dance. Men blev sittande på tåget,....vid Odenplan meddelade en röst i högtalarna att tåget skulle gå ur trafik,..det var bara kliva av,...nästa tåg skulle komma,....nåja kanske snart men köra endast till Kristineberg,..sedan ersättningsbussar vidare till Stora Mossen. Ringde Kicki som erbjöds sig att hämta mig vid Fridhemsplan. Tack ! Jag rusade ut ur tunnelsystemet,...luren i örat med Kicki i andra änden,...i trappan möter jag en kvinna,...slänger ur mig "det är total stopp i tunnelbanan",..ojdå säger kvinnan samtidigt som Kicki ropar i telefonen "hon kan väl åka med dig",..säger detta till kvinnan som snällt följer med mig,...Buss till Fridhemsplan och där står Kicki med bilen. Vi tar oss vidare till Alvik. Kvinnan talar om att hon kunde inte ana att hon skulle kunna träffa två förtjusande kvinnor "Änglar" som räddade hennes kväll. Hon sa att detta lilla trevliga hjälpsamma stund skulle kunna förgylla hennes dagar långt fram i tiden. Vi var änglar ! Och inte nog med detta,.... på gatan hemma finns det en ledig parkeringsplats som väntar bara på oss. Tänk att detta kunde hända just den dagen som inte finns,...den 29 februari!

Inga kommentarer: